„Uczyć lepiej” 5/2017-2018 (.pdf, 1,7 MB)
W numerze:
GLOBALNIE I LOKALNIE Poznańska szkoła w Tanzanii LUDZIE, MIEJSCA, ZDARZENIA Czołem do fali. Wywiad z Joanną Roszak DYDAKTYKA Odczarować retorykę INSPIRACJE Zabawy z Kahootem Fotografia w edukacji WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA Budowanie pewności siebie u dzieci Po co szkole patron? DOBRE PRAKTYKI Duch przedsiębiorczości w szkole Kieszeń Vincenta 2018 Historia nie musi być nudna REKOMENDACJE CZYTELNICZE Dodaj sobie skrzydeł
|
|
„Uczyć lepiej” 4/2017-2018 (.pdf, 1,7 MB)
W numerze:
LUDZIE, MIEJSCA, ZDARZENIA Edukacja dla zdrowia. XXII Targi Edukacyje i II Kongres Oświatowy EDUTEC ZDROWIE Czy zdrowie jest zawsze szlachetne? Etyczne i społeczne konteksty zdrowia DYDAKTYKA Krytyczne myślenie. Fundament edukacji medialnej Nowoczesne narzędzie nauczyciela matematyki. GeoGebra Jak uczyć filozofii i etyki? O gdańskim spotkaniu filozofów i etyków WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA Kopalnia odkrywkowa dobra. Sztuka pozytywnego motywowania W poszukiwaniu trafnych motywatorów.. Reiss Motivation Profile Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa dla Dzieci. Akademia Puchatka ZARZĄDZANIE RODO w szkole DOBRE PRAKTYKI Edukacyjna koalicja „Sztuka uczenia”. Interaktywny podręcznik dla pierwszoklasistów REKOMENDACJE CZYTELNICZE Magia zaklęta w książce
|
|
„Uczyć lepiej” 3/2017-2018 (.pdf, 3,9 MB)
W numerze:
ZDROWIE Dobre samopoczucie nauczycieli LUDZIE MIEJSCA ZDARZENIA Mam farbę zamiast krwi. Wywiad z Dorotą Szukałą – laureatką konkursu „Wielkopolska - moja duma” INSPIRACJE O rozwijaniu dziecięcych umysłów Przyswajanie słownictwa w języku obcym Lekcja jak przygoda Agresja w refleksji polonistycznej WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA Agresja. Jak reagować i skutecznie się bronić? DOBRE PRAKTYKI Festiwal Piosenek Anny Jantar Wychować widza Koedukacja jako motywator Mobilny stymulator zagrożeń REKOMENDACJE CZYTELNICZE Docierać do sedna
|
|
„Uczyć lepiej” 2/2017-2018 (.pdf, 23 MB)
W numerze:
LUDZIE, MIEJSCA, ZDARZENIA Laury dla zwycięzców w konkursach „Wielkopolska Szkoła Roku” i „Wielkopolski nauczyciel Roku” Widzieć okazję w każdej trudności. Wywiad z dyrektorem zwycięskiej szkoły INSPIRACJE Porwani przez metaforę {Warsztaty interpretacyjne dla uczniów} Integracja to inwestycja {Propozycje zabaw integracyjnych} Symetria, iluzja, perspektywa {Przewodnik po Trakcie Królewsko-Cesarskim – artystyczny projekt partycypacyjny dla dzieci} Zakodowana matematyka. {Wykorzystanie QR kodów w edukacji matematycznej} WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA Uczyć lepiej to znaczy bezpieczniej {Bezpieczeństwo w szkole - przegląd aktów prawnych} REKOMENDACJE CZYTELNICZE Bliżej natury {P. Houghton i J. Woroll Leśna szkoła dla każdego} Ten i tamten świat { M. Tulli Ten i tamten las} DOBRE PRAKTYKI Miasto w Sieci {Projekt cyfryzacji gnieźnieńskich szkół} Sportowiec w globalnej wiosce {Projekt w ZS Mistrzostwa Sportowego w Poznaniu} Magnifique! W przedszkolu jak w domu {Wizyta studyjna we francuskim przedszkolu} Projekt „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020” Doradca metodyczny w Projekcie
|
|
„Uczyć lepiej” 1/2017-2018 (.pdf, 10 MB)
W numerze:
Kompetencje retoryczne w nowej podstawie programowej Matematyka w ośmioletniej szkole podstawowej Kształcenie myślenia matematycznego Matematyka w nowej podstawie programowej Tworzyć, eksperymentować, doświadczać Nie nowa, a zaktualizowana podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej Założenia dydaktyki języka obcego nowożytnego Przyroda i biologia bliżej rodzimego środowiska naturalnego Etyka bez rewolucji Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera Wychowanie fizyczne w nowej odsłonie Wychowanie i profilaktyka Projekt edukacyjny w Bramie Poznania
|
|