W numerze:
- Czy zabytki to zbytki?
- Informatyka (nie)obecna w szkole
- Językowe zanurzenie. Immersyjne podejście do nauczania języka obcego
- Metoda globalnej symulacji. Międzynarodowy interdyscyplinarny projekt
- Rendez-vous „O północy w Paryżu”. Projekt edukacyjny inspirowany filmem W. Allena
- Jak dzieci z Bullerbyn. Dydaktyczno-wychowawcza inicjatywa międzyszkolna
- Kiedy optymizm przekłada się na sukces. Psychologia pozytywna w edukacji
- Tempus fugit. Czas i nauczanie
- Strategia „na jeża”. Propozycja autoewaluacji
- Obiecanki, cacanki, czyli co z emeryturą. Założenia reformy emerytalnej oraz najnowsze zmiany.
- Z Ocalonym „szukam nauczyciela i mistrza”. Wywiad z Eugeniuszem Tyrajskim
|
|
W numerze:
- „Kto ma uczyć „Einsteina”? (modele kształcenie zdolnych na świecie i w kraju)
- Kształty dźwięku (znaczenie edukacji muzycznej)
- Żeby talent owocował (o rozwijaniu plastycznych uzdolnień uczniów)
- Obudzić „piękny umysł” (o dysleksji w doświadczeniu nauczycieli)
- Relacja, która uczy (co decyduje o niepowtarzalności dydaktycznego podejścia nauczyciela)
- Rozwój talentu a rozwój osoby (konfrontacja stanowisk i koncepcji)
- Czy zmarnowany talent boli? (Impresje wokół pojęcia „talent” i refleksje pedagogiczne)
- Potwory kreatywności (jakie czynniki ograniczają fenomen twórczości?)
- W poszukiwaniu talentu (przegląd wybranych publikacji)
- Coaching i mentoring w szkole (projekt „Dwuczynnnikowy model motywowania nauczycieli do innowacyjności”)
- Inna twarz w wierszu (wywiad z poetą, Jerzym Grupińskim)
|
|
W numerze:
- Wtajemniczanie w sztukę filmową
- Zimna gładkość szkła i łaskotanie brzoskwiń. Wielozmysłowość w edukacji
- Mądry konsument przed szkodą. Wybrane instytucje prawa konsumenckiego
- Wspomnień czar. Regionalna Izba Pamiątek Oświatowych w Poznaniu
- Korczakowskie inspiracje
- Uwaga! Pracoholik
- Czy kartkówki odejdą do lamusa?
- Refleksje po roku doświadczeń. Udzielanie i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Wsparcie edukacyjne – jak je badać?
- Trudne decyzje, mądre wybory
- SORE w twojej szkole. Rola i zadania szkolnego organizatora rozwoju edukacji
|
|
W numerze:
- Po co nam biblioteki?
- Dynamiczna nestorka wśród bibliotek
- Pijcie ze źródeł teatralnej wiedzy
- Arteterapia a rozwój osobowości
- Wycieczka dydaktyczna
- Pedagodzy ulicy jako sojusznicy pedagogów szkolnych
- Edukacyjne konsekwencje (przed)wczesnego macierzyństwa
- W poszukiwaniu motywacji
- Na progu drogi zawodowej
- Budowanie wizerunku szkoły
- Park Orientacji Przestrzennej w Owińskach
- Bycie liderem zobowiązuje
|
|
W numerze:
- Międzynarodowa Szkoła dla Nauczycieli Fizyki
- Ku efektywnej edukacji
- Przybliżanie teatru
- Czas i przestrzeń zabawy
- Moda jako tekst kultury
- Projekt edukacyjny „5 zmysłów. Pauza”
- Kraszewski dla współczesnych
- Jak nas widzą, tak nas … słyszą
- Opinie i sądy na skróty. O zjawisku stereotypizacji
- Samorząd uczniowski jako lekcja demokracji
- Zmobilizowani i skoncentrowani. Jak zarządzać efektywnie czasem
|
|