„Uczyć lepiej” 5/2012-2013 (pdf icon .pdf, 2,4 MB)

W numerze:

  • Czy zabytki to zbytki?
  • Informatyka (nie)obecna w szkole
  • Językowe zanurzenie. Immersyjne podejście do nauczania języka obcego
  • Metoda globalnej symulacji. Międzynarodowy interdyscyplinarny projekt
  • Rendez-vous „O północy w Paryżu”. Projekt edukacyjny inspirowany filmem W. Allena
  • Jak dzieci z Bullerbyn. Dydaktyczno-wychowawcza inicjatywa międzyszkolna
  • Kiedy optymizm przekłada się na sukces. Psychologia pozytywna w edukacji
  • Tempus fugit. Czas i nauczanie
  • Strategia „na jeża”. Propozycja autoewaluacji
  • Obiecanki, cacanki, czyli co z emeryturą. Założenia reformy emerytalnej oraz najnowsze zmiany.
  • Z Ocalonym „szukam nauczyciela i mistrza”. Wywiad z Eugeniuszem Tyrajskim

 

„Uczyć lepiej” 4/2012-2013 (pdf icon .pdf, 2,3 MB)

W numerze:

  • „Kto ma uczyć „Einsteina”? (modele kształcenie zdolnych na świecie i w kraju)
  • Kształty dźwięku (znaczenie edukacji muzycznej)
  • Żeby talent owocował (o rozwijaniu plastycznych uzdolnień uczniów)
  • Obudzić „piękny umysł” (o dysleksji w doświadczeniu nauczycieli)
  • Relacja, która uczy (co decyduje o niepowtarzalności dydaktycznego podejścia nauczyciela)
  • Rozwój talentu a rozwój osoby (konfrontacja stanowisk i koncepcji)
  • Czy zmarnowany talent boli? (Impresje wokół pojęcia „talent” i refleksje pedagogiczne)
  • Potwory kreatywności (jakie czynniki ograniczają fenomen twórczości?)
  • W poszukiwaniu talentu (przegląd wybranych publikacji)
  • Coaching i mentoring w szkole (projekt „Dwuczynnnikowy model motywowania nauczycieli do innowacyjności”)
  • Inna twarz w wierszu (wywiad z poetą, Jerzym Grupińskim)

 

„Uczyć lepiej” 3/2012-2013 (pdf icon .pdf, 6 MB)

W numerze:

  • Wtajemniczanie w sztukę filmową
  • Zimna gładkość szkła i łaskotanie brzoskwiń. Wielozmysłowość w edukacji
  • Mądry konsument przed szkodą. Wybrane instytucje prawa konsumenckiego
  • Wspomnień czar. Regionalna Izba Pamiątek Oświatowych w Poznaniu
  • Korczakowskie inspiracje
  • Uwaga! Pracoholik
  • Czy kartkówki odejdą do lamusa?
  • Refleksje po roku doświadczeń. Udzielanie i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Wsparcie edukacyjne – jak je badać?
  • Trudne decyzje, mądre wybory
  • SORE w twojej szkole. Rola i zadania szkolnego organizatora rozwoju edukacji

 

„Uczyć lepiej” 2/2012-2013 (pdf icon .pdf, 1,9 MB)

W numerze:

  • Po co nam biblioteki?
  • Dynamiczna nestorka wśród bibliotek
  • Pijcie ze źródeł teatralnej wiedzy
  • Arteterapia a rozwój osobowości
  • Wycieczka dydaktyczna
  • Pedagodzy ulicy jako sojusznicy pedagogów szkolnych
  • Edukacyjne konsekwencje (przed)wczesnego macierzyństwa
  • W poszukiwaniu motywacji
  • Na progu drogi zawodowej
  • Budowanie wizerunku szkoły
  • Park Orientacji Przestrzennej w Owińskach
  • Bycie liderem zobowiązuje

 

„Uczyć lepiej” 1/2012-2013 (pdf icon .pdf, 2,9 MB)

W numerze:

  • Międzynarodowa Szkoła dla Nauczycieli Fizyki
  • Ku efektywnej edukacji
  • Przybliżanie teatru
  • Czas i przestrzeń zabawy
  • Moda jako tekst kultury
  • Projekt edukacyjny „5 zmysłów. Pauza”
  • Kraszewski dla współczesnych
  • Jak nas widzą, tak nas … słyszą
  • Opinie i sądy na skróty. O zjawisku stereotypizacji
  • Samorząd uczniowski jako lekcja demokracji
  • Zmobilizowani i skoncentrowani. Jak zarządzać efektywnie czasem